Bachelorprojekter


ADHD i et bio-psyko-socialt perspektiv | 8.1 - 2015
En kvalitativ undersøgelse af det bio-psyko-sociale perspektivs betydning for det sociale arbejde med børn i skolealderen tildelt diagnosen ADHD og deres familier.
Af: Lea K. Lykkebo Larsen & Jesper Rubæk Simonsen, University College Sjælland
Aspergers syndrom- søvn og sundhed | 8.1 - 2015
Undersøgelse af hvordan søvnproblemer kan elimineres, med alternativer til sovemedicin, ved en ændring af livsstil, med fokus på kost, fysisk aktivitet og søvnvaner.
Af: Lisbeth Svendsen, University College Sjælland 
Betydningsfuld sansning - brug af sanseintegration i børne- & ungdomspsykiatrien | 19.12 - 2014
Øget fokus på nedbringelse af tvang i psykiatrien sætter fokus på forebyggende tiltag - blandt andet i form af sanseintegrationsbehandling. Projektet har særligt fokus på patienternes problemer med udførelse af betydningsfulde aktiviteter og på hvordan sanseintegrations-behandling kan hjælpe.
Af: Mia Hellsten Nissen & Janni Bjerregaard Kongerslev, University College Syddanmark
Krudtugler og kugleveste i klassen | 14.7 - 2016
En kvalitativ undersøgelse af kuglevestens anvendelse samt indvirkning på børns aktivitetsdeltagelse på 2. klassetrin i en østjysk folkeskole.
Af: Maja Havtorn Jensen, Christina Recke Thomasen, Pernille Günther Jensby, Ida Skjold Holm
Kugledynens virkning hos personer med erhvervet hjerneskade | 8.1 - 2016
Kan der ses en observerbar forandring på ADL-evne og mental træthed ved anvendelse af kugledynen hos personer i alderen 18-60 år med erhvervet hjerneskade målt ved hjælp af AMPS og MFS?
En kvantitativ undersøgelse af kugledynens virkning hos personer med erhvervet hjerneskade.
Af: Nana Yasmin Bruun Kaldam, Anne Brændskov Larsen & Karin Geipel Hansen. University College Nordjylland
SenSit stolen i folkeskolen | 8.1 - 2015
Efter implementeringen af den nye skolereform er uro en stor udfordring i folkeskolen, og børnene oplever, at uroen påvirker deres koncentration. Med udgangspunkt i to lærere og en pædagogs oplevelser undersøges, om SenSit stolenes angivelige effekt kan afhjælpe uroen og børnenes koncentration i undervisningen i en almindelig folkeskoleklasse.
Af: Charlotte Reich, Maria W. Jørgensen, Line Sparre & Malene H. Eskildsen, VIA University College


 
Protac udvikler, producerer og sælger sansestimulerende hjælpemidler, som giver ro og tryghed til mennesker med psykisk og motorisk uro.
 

NYHEDSBREV



Back to Top